Księga znaku – jaką rolę odgrywa w utrwalaniu wizerunku firmy? Przede wszystkim musimy sobie zdawać sprawę, że budowanie oraz utrwalanie wizerunku firmy w świadomości klientów jest procesem długotrwałym, który wymaga stosowania różnorakich działań marketingowych. Jednakże podstawą osiągnięcia sukcesu w tym aspekcie, jest konsekwentne tworzenie spójnego wizerunku, który oparty jest na elementach opisujących firmę, czyli elementach identyfikacji wizualnej. Jednym z najważniejszych elementów tożsamości wizualnej firmy jest logotyp, charakteryzuje się także dodatkowe elementy opisujące firmę. Należy wspomnieć, że księga znaku odgrywa kluczową rolę w tworzeniu spójnego wizerunku, ponieważ zawiera zasady dotyczące użycia logotypu a także innych elementów opisujących firmę. Są to dokładnie sprecyzowane wytyczne dotyczące stosowania znaków firmowych na uniformach, pojazdach firmowych, stoiskach targowych czy materiałach biurowych. W związku z tym księga identyfikacji wizualnej zawiera informacje takie j ak: szczegółowa budowa logotypu a także zastosowana paleta barw, logotyp w wersji podstawowej oraz w różnych wariantach, które mogą być stosowane jedynie przy spełnieniu określonych warunków. Dzięki temu mamy pewność, że wszystkie znaki opisujący firmę, przede wszystkim logotyp, są wykorzystywane wyłącznie w określony sposób.
Warto zobaczyć: whiteart.pl/ksiega-identyfikacji-wizualnej