Wstawianie nowego filtru DPF

Demontaż filtrów cząstek stałych
Posiadacze pojazdów osobowych na ropę naftową są zobowiązani do wymienienia co kilka lat filtra cząsteczek stałych. To właśnie ten filtr jest odpowiedzialny za oczyszczanie ropy z toksycznych substancji, które mogłyby negatywnie wpłynąć na pracę waszego silnika. Demontaż filtrów DPF, a następnie nabycie filtra i jego zamontowanie jest niestety dość drogie, dlatego wielu kierowców zwleka  z wymianą filtra.



Jest to niestety bardzo głupie zachowanie, gdyż w ten sposób możecie doprowadzić do poważnej usterki waszego silnika. Koszt naprawienia silnika w samochodzie osobowym wyniesie was znacznie więcej, niż wstawienie nowego filtra. Zresztą w tej sytuacji wymiana filtra was nie ominie, zatem za zwłokę możecie zapłacić nawet trzykrotnie więcej. Jeżeli zauważyliście czarny dym z rury wydechowej, to czas najwyższy zająć się wymianą filtra DPF w waszym samochodzie osobowym.

 Filtr cząstek stałych jest kluczowym elementem instalacji pozwalającej na jazdę samochodem osobowym na ropę naftową zamiast paliwa. Ropa naftowa jest o wiele bardziej zyskownym produktem, gdyż spala się wolniej. Konsumenci pojazdów na ropę naftową mogą więc de fakto wiele zaoszczędzić swoich środków majątkowych w skali roczne, ale też miesięcznej. Nic zatem dziwnego, że znakomita większość osób decyduje się na to bardzo popularne rozwiązanie. Niestety istnieje również pewna skaza tego rozwiązania, czyli postępujące uszkodzenie waszego silnika. Żywotność auta jeżdżącego na ropę naftową jest niestety o kilka lat mniejsza, niż w przypadku jeżdżenia na benzynę.

Sprawdź: wypalanie filtrów dpf.

© 100Wpisów
Maira Gall